Xbox One Development

Je kunt nu ook Windows 10 apps bouwen voor en deployen naar je eigen Xbox One. In de Xbox One app store moet je zoeken op Developer Activation en je krijgt een app. Nadat deze geïnstalleerd is, krijg je een code. Deze moet je dan op de aangegeven URL invoeren; https://developer.microsoft.com/en-us/XboxDevices. Je Xbox wordt dan ingesteld (zie NB).

xbox_06

Meer informatie is hier te vinden. https://developer.microsoft.com/en-us/windows/windows-apps/uwp-on-xbox

Daarna is het ontwikkelen net zo gemakkelijk als voor Windows Core IoT. In Visual Studio doe je File –> New –> Project en vervolgens Windows –> Universal. Bij Run kies je voor Remote Machine en vind je de Xbox One in je netwerk. De Xbox en je ontwikkel PC moeten wel in hetzelfde netwerk zitten.

xbox_01

Daarna Runnen! Het duurt even en dan zal de app op je Xbox openen. De cursor kun je met de Xbox controller.

IMG-20160712-WA0007

Ik vond het erg gaaf!

xbox_02

Op de knop drukken gebeurd dan gewoon met de X button op je controller.

xbox_03

De code is normale .NET Universal App code.

xbox_05

Notabene: Als je de app geïnstalleerd hebt, dan kun je je Xbox niet meer als normale Xbox gebruiken. Spelletjes spelen gaat dan niet meer lukken. Je moet de Developer mode uitzetten om het als normale Xbox te gebruiken.

Happy programming!

This entry was posted in .NET, DotNetMag, Prive, SDN, Visual Studio, Windows 10 by Marcel Meijer. Bookmark the permalink.

About Marcel Meijer

Op dit moment houdt hij zich voornamelijk bezig met Microsoft Azure, Cloud, C#, Software Ontwikkeling, Architectuur, Windows 10 en IoT. Hij werkt als Development Team Lead bij iFunds. In zijn vrije tijd is hij voorzitter, bestuurslid, eindredacteur en eventorganisator bij de SDN (Software Development Network). Sinds 1 oktober 2010 is hij MVP geworden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *